6 martie 2007

Ţiganii şi combinaţiile ...



Am citit azi un articol scris de vladinho pe blogul lui referitor la o combinaţie cu un ţigan care vroia să îi vândă o cameră video de 18.000.000 lei, în schimbul a 80.000 de lei + un telefon mobil stricat.

Am să încep cu ţiganii noştrii pe care îi vedem toată ziua pe stradă. Unii cerşesc, alţii fură, şi alţii vând ceea ce au furat.

Întrebarea este ... Să cumpărăm sau sa nu cumpărăm ceea ce ei încearca să ne vânda. Azi m-am gândit, citind articolul lui vladinho, că dacă noi cumpărăm ceea ce au furat, practic noi îi ambiţionăm şi îi încurajăm să fure în continuare. Dar uneori când ni se face o ofertă tentantă de la astfel de indivizi, oare o vom putea refuza ?

Acum câteva săptămâni, plimbându-mă prin centrul Clujului, un ţigan m-a oprit propunându-mi să îi cumpăr un ceas Armani. Cesul arăta impecabil, la cutie, etc. Dar bineînţeles că fără certificatul de garanţie pe care ar fi trebuit să îl primeşti în cazul în care ceasul ar fi fost nou. Eu văzând că ceasul arată bine, nu ma mai interesat dacă este furat sau nu, sau dacă este original sau copie, deoarece un lucru e sigur, si anume că ceasul respectiv chiar dacă nu îl voi păstra pentru mine, îl voi putea vinde mai departe pe un preţ bun. L-am întrebat care este preţul care mi-l cere pe acest ceas.

Ţiganul şi-a încercat norocul ca tot omul şi mi-a cerut 1.000.000 lei. Eu sperând că va scade preţul, i-am spus că nu îi voi da ataţia bani pe el pentru că ştiu cum a făcut rost de el şi că oricum nu am certificat de garanţie la el şi nici nu e nou. Dar i-am dat impresia că il voi cumpara dacă îmi va face o ofertă mai tentantă. A inceput să scadă cu cate 50.000 :) sperând încontinuu că îl voi cumpăra. După vreo 10 minute îmi spune ca defapt are două ceasuri Armani de vândut.

Mi-l arată şi pe celălalt care era şi mai frumos :) şi imi spune că mi le dă la 1.000.000 amandouă numai să i le cumpăr. Eu refuzam încontinuu iar el tot scădea din preţ. Văzând cât e de disperat, tot timpul se uita în stânga şi în dreapta, să nu cumva sa vină poliţia să îl vadă cu ce se ocupă, am început să îl iau tare, propunându-i să mi le dea amandouă la 500.000 lei, adică 250.000 lei ceasul. El nu a vrut la început dar după o târguială lungă de vreo jumătate de oră, a acceptat.

Unul dintre ceasuri l-am vândut a treia zi pentru 1.500.000 lei :) iar al doilea mi l-am păstrat mie pentru că e mai frumos dar îl voi vinde dacă voi primii o ofertă de 2.000.000 :)

Deci ... concluzia mea este că dacă se întâmplă ca pe stradă să vă întâlniţi cu vreun ţigan care vrea să vă vândă un telefon, ceas, cameră video, cameră foto digitală sau orice altceva, să vă gândiţi de două ori înainte de a lua o decizie. Verificaţi bine ce vă vinde pentru că nu se ştie niciodată, chiar dacă nu cumpăraţi pentru voi, poate îl veţi vinde mai departe.





4 comments:

Anonim spunea...

;) era 800.000 :D

Anonim spunea...

pare prea ieftin la pretul ala ... 250 de mii , dar cum stii ca sunt originale ? poate ai mai vazut tu armanii ca eu daca'l vad nam idee care e fake si care'i original

Anonim spunea...

Deci arata super bine. M-am interesat pe site-ul oficial al Armani si am vayut modelele aceastea doua care le-am luat de la el. Sunt exact la fel.

Nu ma intereseaya cat sunt de originale. Ti-am spus ca le-am luat pentru a le vinde mai departe. Cand cumperi ceva nu te gandi numa la tine ... :) gandeste si ce combinatii poti face cu acel ceva.

Tiganu a spus ca sunt din Austria aduse, am stat la discutii cu el si a spus ca le-a furat. Ma rog ... treaba lui.

Pretul acela de 250.000 e pretul ce i l-am propus eu ! El mi-a cerut 1.000.000 pe bucata la inceput. Pe final le-am luat la 250.000 bucata. Se vedea pe el ca se caca pe el de frica sa nu il vada politia. Si era un tigan de vreo 25-30 de ani.

Anonim spunea...

Fratele meu alb, ma faci sa rad. Din negocierea asta a iesit castigat tinagul. In prima faza. Pentru ca un ceas facea maxim 100.000. Iar cerutul unui pret imensa si lasatul pana la o suma aparent derizorie e in orice manual de negocieri. Ca te-ai scos si l-ai vandut la un fraier cu banii aia, e alta treba. Sigur n-ai si tu sange de minoritar? :)