12 iulie 2007

Religia, între cre(s)tinism şi oprimare ...



Postul acesta se referă la ce am ascultat azi pe ARHI TV referitor la religie, credinţă, etc.

Trăim într-o lume care în momentul în care oamenii au o problemă, se roagă la Dumnezeu ca să le fie mai bine şi sunt şi siguri că datorită acestui lucru toate se vor rezolva.

Lumea in general se roagă sau îşi face o cruce când vor ceva anume sau când nu le merge ceva bine ! Când totul este perfect nu văd pe unul să se roage ! Lucru care mi se pare penibil, jenant, si de o laşitate ieşită din comun !

Cel sau cei care au inventat chestia asta cu Dumnezeu, Iisus Cristos, etc ... sunt foarte deştepţi ! Respect. E răspandită în toată lumea ...

Pentru mine e doar un lucru frumos credinţa. Adică îmi place când merg să mă spovedesc de exemplu, sau când merg la Înviere, sau de Craciun sau etc ... Mă face să mă simt bine. Ceva parcă e altfel. Dar de asemenea sunt conştient de faptul că asta se întamplă doar datorită faptului că mi-am băgat eu ideea asta în cap :)

Totul stă în mintea omului ! E ca şi cu superstiţiile ! Dacă vede omu o mâţă neagră automat îşi imaginează că va avea ghinion ! Sau ca dacă se sparge o oglindă va avea ghinion 7 ani de zile sau cum mama dracului era faza. Superstiţii idioate. Daca îti bagi în cap ideea că vei avea ghinion din cauza la mâţa respectiva (inofensivă săraca) atunci cu siguranţă dacă ceva nu îţi merge bine în ziua respectivă vei spune că e clar ... din cauza la maţa respectivă ! Cand defapt nu e aşa !

Totul stă în puterea minţii ! Aşa e şi cu credinţa. Dacă te rogi la Dunezeu dimineaţa şi în cursul zilei se întâmplă ceva bine atunci vei spune: "Dumnezeu m+a răsplătit pentru rugăciunea de azi dimineaţă". Greşit total. Sa întâmplat acest lucru deoarece aşa sa întâmplat şi punct ! Restu sunt prostii !

Cum a spus şi Arhi ... eu nu vreau să vă schimb părerea cumva despre religia în care credeţi ! Este viaţa voastră şi o trăiţi aşa cum vreţi ! Tot ce vreau eu este să vă sfătuiesc să lăsaţi prostiile şi să vă luaţi viaţa în piept şi să nu mai fiţi dependenţi de un anumit stăpân, oricare ar fi acela !

PS: Arhi ... partea cu vom vedea la final nu merge ! Credinţa asta va continua până va veni sfârşitul lumii ! Pentru unii ...